Din varukorg

Totalt: 0:-  Ändra  Kassan 

Köpvillkor

BETALNINGSALTERNATIVEN

1. Betalning mot faktura.
Faktura för svenska företagskunder 
Vid försäljning till svenska företag tillämpar vi betalningsvillkoret  30 dagar netto från fakturadatum.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia.

2. Betalning med Payson.
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

FRAKT
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt, som visas när du lägger något i varukorgen
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

 

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

2.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR FÖRETAG
För företag gäller köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms.  Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%.
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning.

I händelse av prisjustering förbehåller oss rätten att tillämpa leveransdagens pris dock kontaktas du först för godkännande.
Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

LEVERANS

Leveranssätt
Din beställning skickas med Post Nord Ekonomibrev, eller med Post Nord My Pack  beroende på vikt och storlek. Med My Pack får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

Leveranstid
Leveranstiden är ca 1-7 arbetsdagar (inom Sverige).

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADAT GODS 
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Kranbilsgruppen KBG's egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.

REKLAMATIONSVILLKOR
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta Kranbilsgruppen KBG via e-post och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

GARANTI
Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2 år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss

FORCE MAJEUR
Händelse såsom utanförKranbilsgruppen KBG's kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Kranbilsgruppen KBG befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

ÖVRIGT
Kranbilsgruppen KBG förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Kranbilsgruppen KBG rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.